torsdag 19. mars 2009

Plastic Fantastic II


I forbrukerserien "Hilde tester plastikkting" har vi kommet til test av tupperwares CheeSmart osteklokke.

I følge omtalen skal "Contenscontrol-filteret på CheeSmart-lokkene frigjøre overskytende fuktighet, men holde ostelukten inne i beholderen". Selgeren skrøt osteklokken opp i skyene som et produkt som holder osten frisk, skorpefri og muggfri, og bedre enn om den er pakket inn i plast/vanlig embalasje, så nå er jeg spent på om den innfrir forventningene.
Osten ble lagt under lokket i dag, nå gjenstår det å se om hvordan den fungerer som forventet.

To be continued...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig dandering av lokk, ost og bunn....... Kristin

Anonym sa...

Husk å tørk av evt kondens før du setter den inn i kjøleskapet igjen;)

Anonym sa...

Ler meg forøvrig ihjel av Emmelines Tupperware-historie; http://emmelines.blogspot.com/2008/10/p-tupperware-party.html

Hilde sa...

Kristin: Takk, jobbet en stund med den skal du vite ;-)

Anonym: Trodde poenget med kondenskontrollfilteret var at det tok seg av kondensen? Må jeg gjøre det selv altså? Nuvel..

Anonym sa...

Ser vi gikk i de samme "fellene" på tupperware-partyet. Crispern og osteklokka. Crispern funger fint, men den osteklokka vet jeg ikke om helt stod til forventningene... Men som du sier selv så ble den jo skrøtet (?) veldig høyt opp i sky, så det er vel nært sagt umulig å kunne innfri;-D

Enig med Kristin ang danderingen. Ser at det der tok tid ja!:-)

Hilde sa...

På tide med en oppdatering da kanskje:
I dag ble det oppdaget fuktighet på innsiden av lokket, kondens altså. Men det er første gang, så jeg tørket av etter oppfordring fra Anonym (Linda?) og skal sjekke igjen senere.
Etter en nøye skorpe- og muggsjekk kan jeg bekrefte at osten fortsatt er både skorpe og muggfri (men såpass må det være etter kun 3 dager!)
For de spesielt interesserte: det er Synnøve's ost

Anonym sa...

Hva var endelig dom av denne osteklokka...?