tirsdag 24. mars 2009

Isbjørn i Trondheim?

Fra tid til annen kommer utenlandske konsulenter og jobber sammen med oss, forrige uke hadde vi en senior-ingeniør fra et land lenger sør-vest i Europa sittende her. Første dagen slo vi av en liten prat og den gikk omtrent som følgende (på engelsk...):

Meg: Har du vært i Trondheim eller Norge tidligere?
Konsulent: Nei aldri, men det virker veldig hyggelig her. Og så mye snø!
M: Ja det er litt snø her..
K: Og i Norge er det jo isbjørner også! Datteren min liker isbjørner så godt, hun syns det var så morsomt at jeg skulle hit til Norge hvor det er isbjørner
M: ??? Nå er det ingen isbjørner på fastlandet i Norge da...
K: Ikke? Men jeg har jo sett på bilder på internet at det finnes isbjørn her i Trondheim?
M: Ehm, ja, nei, det er nok ikke isbjørner her i Trondheim nei
K (veldig skuffet): Å det var synd, datteren min vil bli så skuffet :-(

Her er bildet han snakket om, bedøm selv

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hihihihihi. Festlig! Vet ikke om jeg skal ta kommentarene til bildet seriøst, eller ikke?!

Anonym sa...

Kjempeartig!! Jeg også ble litt i tvil om de kommentarene, men ser jo ut for at en del av de tror bildet er ekte.. Ha ha!!

Anonym sa...

Hahaha!! Artig! Hekta på bloggen din Hilde, stadig noe nytt og interessant!! Ruger videre her på Ila, sover litt nå og da i døgnet :-) Litt sånn unntakstilstand :-) Snart permisjon på deg å nå, YEY, klem

Hilde sa...

Hannene: Hehe syns de kommentarene under bildet er så bra :-)

Karikari: Takk, og ja, det nærmer seg perm med stormskritt. Synd det er så mye som skal gjøres først..
Håper du ikke blir i unntakstilstand så mye lengre og at han kommer snart da. Spennende spennende :-)

Linda sa...

Ler meg ihjel! hihihihihihihihi

(sliter med bloggtørke allerede jeg...)