torsdag 23. april 2009

Schizofren torsdag

Dette har vært en dag full av motsetninger; fra det mest feminine til det absolutt maskuline.

Startet med kurs, så nå er vi altså sertifiserte og fødselen kan komme :-) Vel, helt forberedt på noe sånt blir man vel aldri, men vi har ihvertfall vært igjennom tre-trinns-opplegget til helsestasjonen (kurs, video og omvisning).

Så var det koselig mamma-lunsj, 6,5 mammaer og temaet på en sånn lunsj er jo alle tenkelige mamma-tema.

Og når kommer det maskuline tenker du? Jo, da mr B hentet meg og vi kjørte ut på felg-og-sommerdekk-shopping. Bortsett fra å mekke bil sjøl, som nesten ingen gjør lenger uansett, så er dette noe av det mer maskuline man kan finne på mener jeg.

Og jeg startet friskt ut på butikk nr 1, ble med inn, stilte relevante (mener nå jeg...) spørsmål og kom med innspill til dimensjon og utseende. Men allerede på butikk nr 2 måtte jeg kaste inn håndkleet, og jeg satte meg ned ved vente-bordet. Det vil si jente-bordet. For her hadde de tatt kundene på alvor, og hadde en STOR bunke Kamille (jenteblad red anm) liggende. Midt i blinken for utålmodige damer, og en sikker vinner hvis man ikke ønsker feminin innblanding i felg-&dekk-valget. (De er litt sleipe disse mannfolka)

Etter Kamille-oppturen våget jeg meg inn på butikk nr 3, men på butikk nr 4 måtte jeg ta time-out igjen. En liten powernap i bilen var bedre anvendt tid enn å løpe etter en småstresset dekkmann tenkte jeg.

For de spesielt interesserte: nei vi har ikke valgt hverken felg eller dekk enda, men sjekk de morsomme hvite felgene da :-) Litt harry kanskje, selv for meg..

2 kommentarer:

Linda sa...

Jeg er mektig imponert over at du i det hele tatt ble med på denne type shopping! Jeg har stort sett vært med til bilbutikkene i forkant av bilkjøpene, men dekk- og felg-shopping da gitt! Jaja, imponerende, om enn en smule urovekkende kanskje...

Anonym sa...

Hehe, Hilde. Det må jeg si. Enig med Linda at jeg er imponert over denne shoppingrunden :o) Mr. B syns du var flink tenker jeg :o) Kjerstin