torsdag 11. juni 2009

Eat Pray Love



Eat Pray Love - eller Spis Elsk Lev som den heter på norsk - er en nydelig inspirerende bok som jeg kan anbefale på det sterkeste.

Den er skrevet av Elizabeth Gilbert og har gjentatte ganger blitt anbefalt av Oprah Winfrey og boken har dermed blitt en bestselger og et fenomen.

Eat Pray Love (jeg leste den på engelsk, så jeg bruker den engelske tittelen som jeg synes er mye bedre enn den norske oversettelsen...) er historien om forfatterens reise til Italia, India og Bali på jakt etter lykken og balanse i livet.

I en alder av 32 har Elizabeth Gilbert tilsynelatende det perfekte liv; hun er gift, bor i et stort hus og de prøver å få barn, men hun er ikke lykkelig. Etter en opprivende skilsmisse bestemmer hun seg for å reise ut i verden og hun starter i Italia. Der lærer hun seg italiensk og spiser (Eat), så drar hun til et ashram i India hvor hun dedikerer seg til bønn og meditasjon (Pray) og deretter til Bali i Indonesia og en gammel medisinmann (Love).

Boken inspirerte ihvertfall meg, og jeg anbefaler alle som trenger litt godfølelse i livet å lese den. Perfekt å ha på stranda nå til sommeren, jeg tror faktisk jeg skal lese den en gang til nå med det samme.

1 kommentarer:

Hanne NH sa...

Hmmm... Nå gjorde du meg nysgjerrig. Kansje jeg må låne?...