tirsdag 25. januar 2011

Velkommen til mitt halvøkologiske kjøkken


En av de tingene jeg skulle gjøre da vi flyttet inn i nytt hus var å lage hjemmelaget, økologisk mat. Som sagt så gjort, i går ble jeg rammet av inspirasjon og hjemmelaget knekkebrød ble en realitet.


Riktignok bare halv-økologisk - det var ikke helt greit å finne økologiske varianter av alle ingrediensene . Eller jeg glemte det. Eller noe sånt. Linfrøene var ihvertall økologiske!


Men knekkebrød ble det i hvertfall - og nå kan jeg jo skilte med å være skikkelig trendy - for hva er vel mer trendy akkurat nå enn å steke sine egne knekkebrød!   


Riktig godt ble det også! Ganske grove egentlig, litt småtørre også kanskje, men veldig godt med litt hvitost på altså!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Smaker bra, ser frem til mere baking! Mr. B

Linda sa...

Veldig trendy! Såpass trendy at jeg har mang en gang tenkt at dette MÅ jeg jo bare gjøre, men bare vært med tanken hittil. Må passe opp for å ikke bli utrendy, hjelpes meg. Note to self: lage knakende gode knekkebrød SJØL! Bra oppskrift?

Hilde sa...

Ja du må bare henge med på trendene Linda! Kan ikke falle av trend-lasset nå ;-)
Fin oppskrift - vil du ha den skal du få den