mandag 16. august 2010

Nytt hus - nye muligheter

For to måneder siden startet jeg prosjektet "oasen" på soverommet, og målet var et rom ment for soving og slikt, ikke oppbevaring og klestørk og lager og roterom. Den gangen kom jeg så langt som å rydde ut av ett (1!) skap, men nå har jeg virkelig kommet i gang. Og grunnen til det er naturligvis at vi skal flytte på oss, og allerede på onsdag kommer fotografen for å ta fine bilder.

Konklusjonen er: ønsker man å få det ryddig hjemme så legg ut huset for salg. Hvis du i tillegg har kjøpt et nytt sted å bo og skal ta over om kun seks uker, ja da går det i tillegg ekstra fort å få unna rotet! Og det blir lystbetont. Faren er at man nå ser hvor fint det egentlig kan være der man bor - og hvorfor i alle dager har man ikke gjort det tidligere. Det er da  man lover seg selv at i det nye huset, der skal jeg holde det ryddig der. Og ikke samle på alt mulig skrot.

Ja sikkert.

Kjøkkenet har jeg også ryddet og "flidd" opp i helgen - men nå gleder jeg meg til å ta i bruk det nye romslige kjøkkenet. Det skal bli saker. Da skal vi bake og lage all slags deilig mat fra bunn med økologiske råvarer - halvfabrikata og posesaus er historie.

Ja sikkert.

Det nye fine romslige kjøkkenet

4 kommentarer:

Karikari sa...

Herlig herlig, romslig kjøkken er herrrlig! Mange skap og skuffer å fylle! Juhuuu! Meeen ferdig lettvint mat, jatakk.... men i helgene, ja daaa ja, alt fra grunnen av :-) :-) gjerne med noe rødt i glasset! Ser det er plass til å alltid ha en dunk på benken ;-)

Hilde sa...

En sjampis i kjøleren er bedre enn en dunk på benken. Men en KARTONG rødvin skal jeg nok få plass til ja ;-)

Kristin sa...

Hehe. Frua fra Orkanger slår til;))) Nydelig kjøkken altså! Gleder meg til å komme på middag med økologiske råvarer osv osv. Det blir jammen saker, det.

Kari sa...

Hehehe! Snakke vi økologisk VETERAN barselstræff Kræscjhinj?? :-)